Badania leków ze zwiększonym stężeniem czynnej substancji
Celem badania pharma market research było zweryfikowanie, w jaki sposób postrzegana jest popularna grupa leków dostępnych bez recepty przez stałe ich użytkowniczki oraz farmaceutów. Badanie miało za zadanie przede wszystkim zweryfikować, jak są odbierane leki zawierające zwiększone stężenie substancji czynnej w porównaniu do innych produktów obecnych na rynku.
Poddaliśmy analizie świadomość istnienia marek leków odpowiadających na problemy, które dotykają pacjentek, a także poprosiliśmy każdą grupę uczestników o ocenę poszczególnych produktów. Badani odnosili się m.in. do takich aspektów jak cena, jakość, dostępność w aptekach, skuteczność, szybkość działania, a także estetyka i wielkość opakowania.
Zarazem chcieliśmy się dowiedzieć, które spośród leków w tym segmencie farmaceuci polecają swoim pacjentom, a także w jakich przypadkach i jak często rekomendują produkty typu „Forte”.
Badanie miało w założeniu dostarczyć nam również informacji odnośnie idealnego leku. Uczestnikom badania została zaprezentowana koncepcja produktu z podwójnym stężeniem substancji czynnej w tabletce. Naszym celem było zweryfikowanie, w jaki sposób tego typu propozycja zostanie odebrana w kontekście rozwiązania ewentualnych uciążliwości w stosowaniu leku.
Zamierzaliśmy także zidentyfikować czynniki, które mogłyby zwiększyć skłonność użytkowniczek do zapłacenia więcej za tego typu produkt OTC.